Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Siquijor

Av Din Motivation - 13 februari 2013 13:45

     


Idag vaknar vi glad och utvilade. Medans barnen leker i lekparken på hotellet tar jag mig en löprunda. Det är varmt men skönt att få röra på sig lite. Sen packar vi vagnen och äter frukost på resortet och inser att vi bor verkligen på stranden. Det hade vi aldrig noterat i går då vi kom på kvällen och då det var mörkt. Maten var god men lite dyr motför vad vi var vana med. Mätta och belåtna tog vi en promenad på stranden som ni ser på bilden och vi möter inte en enda person under hela vägen.


Då vi kommer tillbaka gör vi oss varsin kaffe och sätter oss vid poolen och ser hur pojkarna badar och skrattar i poolen. Perfekt med en barn pool för Melker.

Jag inser än en gång hur bra jag har det som kan vara här och umgås med de bästa personerna jag vet MIN FAMILJ .


 

På eftermiddan bestämde vi oss för att åka in till den lilla byn för att äta middag där. Vi tog en moped taxi ca 3km till byn och där stannar killen utanför en restaurang och säger att det är den enda som finns här i byn. Okej säger vi och bestämmer att han ska hämta oss 19.30 Innan han åker så säger han att vi ska beställa mat och sen gå och handla det vi ska innan vi äter. Vi gjorde inte det då vi var jätte hungriga och tänkte att det kan vi väl göra sen men icke sa nicke.

Då vi kommer ut vid 19 är allt precis allt stängt. Det är alldeles mörkt och endast nått gatljus lyser upp vägen. Jag som hade lovt pojkarna nått gott på kiosken fick svårt att förklara att det inte fanns något öppet längre...

David tyckte att vi skulle ta en taxi tidigare hem och vi väntade och väntade men ingen kom i mörkret. Oj oj inte en enda moped taxi ute ens vart har vi hamnat?????


Två killar stannar sina mopeder och erbjuder sig att köra oss hem på varsin men vi sa att vi väntade på taxi och de säger att det inte finns några den här tiden. Tillslut åker de iväg och vi väntar och väntar...... Helmer ligger på vägen då han vill hem nu och Wilgot hänger vid min arm och vill se film. Långt långt där borta ser vi hur det lyser ett mopedlyse och ja det är en moped taxi våran taxi. Det är en helt annan kille som kör. Han säger att hans kompis som skulle hämta oss var upptagen och att han ringt han istället. Oj vad skönt vi åkte en bit stannade vid en liten liten kiosk där det inte ens fanns ström. Det enda de hade var två stearin ljus som lyste upp bland varorna. Pojkarna fick sin juice och Melker sina bananer. Klockan är nu 21.00 och de sover mätta och nöjda ännu en dag i paradiset.


Ha en underbar dag friends.


Kram Carola

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Din Motivation - 14 december 2013 17:40

    ......tänk att vi är så olika och det blir mer tydligt då man umgås mer nära en längre tid. Att det finns alla sorters människor ute i vår värld det vet jag lika väl som att himlen är blå och solen gul. Men det blir så tydligt i ett flygpl...

Av Din Motivation - 7 augusti 2013 19:47

      

Av Din Motivation - 7 april 2013 08:27

Än en gång blir jag påmind om hur fort allt kan ändras. För snart två veckor sedan blev Mamma sjuk och föll ihop hemma. Ambulans till lasarettet. Jag fick samtalet på jobbet och åkte dit direkt. Hjärtat i halsgropen. Stroke? Hjärnblödning? Mötte ...

Av Din Motivation - 24 mars 2013 07:11

Jag har varit på många flygplatser över hela världen men jag har aldrig landat på någon som är så KALL som i Peking. I fjol då vi var här och väntade på anslutningsflyget höll vi på att frysa ihjäl och då var det så illa att jag inte kände mina fingr...

Av Din Motivation - 24 mars 2013 02:45

Vi åkte tåg från Surat Thani upp till Bangkok och det går så bra då vi har egen hytt i första klass och där kan man låsa dörren så att mans lipper allt spring både av andra och pojkarna. Väl framme på morgonen 8.30 åkte vi till Kohsan Road där vi a...

Presentation


Vi bloggar om lite av varje som kan förgylla vardagen.

Senaste inläggen

Träning

Styrketräning

Löpning

Spinning

Aktiviteter utomhus

Det var då.....

Favoritplatser i världen

Thailand

USA

Sverige

Gästbok

Arkiv

Kategorier

Vår Motivation & Mera om oss

Carola
Erika

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards